A Fitbit többször meglepett már a korrektségével. Megrögzött Fitbit használóként hatodik éve használom az aktuális modellek valamelyikét, így többször futottam bele garanciális ügyintézésbe. Olyan esetben, amikor a hazai forgalmazó elzárkózott a javítástól, a gyári support azonnal segített példás hozzáállással. Most egy akkumulátor probléma miatt visszahívják a Fitbit Ionic összes modelljét, teljes pénzvisszatérítéssel, mutatjuk, mit kell tenned ezért.

fitbit ionic

A visszatérítés oka

A Fitbit közleménye szerint a 2017-2020 között gyártott modell akkumulátora bizonyos körülmények között túlmelegedhet és sérülést okozhat, ezért biztonsági okoból inkább visszahívják valamennyi Fitbit Ionic modellt, és a teljes vételárát visszatérítik a felhasználóknak.

Az eredeti közleményt itt olvashatod (angol): https://help.fitbit.com/en/ionic.htm

A visszatérítés menete

A visszatérítés nagyon egyszerű folyamat, nagyjából öt percig tart az adatok kitöltése egy erre létrehozott oldalon, amelyet itt érsz el:

https://www.fitbitionic.expertinquiry.com/

Itt Magyarországot kiválasztva elindíthatod a refund igénylésedet, a Fitbit account adatait megadva jelezheted, hogy visszatérítést szeretnél kérni. A visszatérítés automatikus, ha van aktív Fitbit Ionic kapcsolva a Fitbit profilodhoz, megkapod.

Fitbit Ionic refund
A csúcsmodell, a Fitbit Ionic (ez a példány a mai napig hibátlanul működik)

Mekkora összeget kapok vissza a Fitbit Ionic árából?

A teljes ajánlott fogyasztói árat visszakapod, amennyi az US piacon volt érvényben, ez 299 USD. Ez az összeg nagyjából megfelel a hazai forgalmazói áraknak, 110.000 Ft volt az ára a Fitbit Ionic modellnek itthon.

Hogyan kapom vissza a vételárat?

Nagyon egyszerű módon, kizárólag PayPal-on keresztül tudod kérni a refund összegét ha nincsen PayPal fiókod, megadhatod másét is, csak a fiókhoz tartozó e-mail címet kérik a regisztrációnál.

Fitbit Ionic refund
Fitbit Charge HR

Mi lesz a Fitbit Ionic órámmal a refund után, tudom még használni?

A folyamat végén azt az információt kapod, hogy nagyjából egy héten belül deaktiválják az órád, utána nem fog szinkronizálni. Szinkron nélkül a pontos időt is el fogja veszíteni előbb-utóbb, így gyakorlatilag használhatatlanná válik, bár pulzusmérésre és távolságmérésre elvben még alkalmas lehet, de erről nincsen még pontos infó.

A refund feltétele viszont, hogy vállalod az óra szakszerű, környezetvédelmi biztonsággal történő megsemmísítését, vagyis leadod egy elektronikai gyűjtőponton már várom az első olcsó Ionic feltűnését az online piactereken…

Fitbit Ionic refund
Fitbit Charge HR

Buktatók, trükkök a refund igénylése során

Mielőtt elkezded a folyamatot, lépj be a Fitbit profilodba és ellenőrizd, az ország helyesen van-e beállítva, mivel a folyamat végén ezt meg kell erősíteni, és ha nincsen beállítva, akkor US lesz az alap, amin nem tudsz változtatni. Ez sem nagy gond, a profil átállítása után újrakezdhető a refund igénylés menete, de egyszerűbb az elején ellenőrizni az adatokat, mint újra nekifutni.

Ha elakadnál, érdemes a Fitbit support live chat opciójával beszélni az ügyfélszolgálattal, gyorsan és hatékonyan megoldanak mindent (tényleg mindent).

Fitbit Ionic refund
Az első két modell, a Fitbit Surge és Blaze

FONTOS, hogy miután befejezed a folyamatot, kapsz egy referenciaszámot (ezt e-mailben is megkapod a linkkel együtt) és egy linket, ahol érvényesítened kell az egész folyamatot.

Amikor ezt megkapod, NE KEZDD MÉG EL az érvényesítést, várj vele nagyjából egy fél órát, különben hibaüzenetet kapsz csak vissza.

Ha mégis elkezdted sincs nagy baj, várj fél órát és az e-mailben kapott linken próbáld újra, és működni fog.

Mikor kapom vissza a Fitbit Ionic árát?

A tájékoztató e-mail szerint 3-6 hét a visszatérítés, ami után a pénz megérkezik a számládra.